You are currently viewing בלון הרזיה

בלון הרזיה

מה זה בלון הרזיה?

בלון הרזיה (או בלון קיבה) הוא הליך הרזיה לא ניתוחי הכולל החדרת בלון סיליקון מנופח לתוך הקיבה דרך הפה, ולאחר מכן מילויו בתמיסת מלח כדי לתפוס מקום בקיבה. בלון הקיבה נועד לעזור לאנשים לרדת במשקל על ידי הפחתת כמות המזון שניתן לצרוך בו זמנית, ובכך להפחית את צריכת הקלוריות הכוללת.

למי הטיפול מיועד?

הטיפול מומלץ בדרך כלל לאנשים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר ולא הצליחו להגיע לירידה במשקל באמצעות דיאטה ופעילות גופנית בלבד. זה מומלץ גם לאנשים עם אינדקס מסת גוף (BMI) של 27 ומעלה ויש להם בעיות בריאות הקשורות למשקל, כגון לחץ דם גבוה, סוכרת מסוג 2 או דום נשימה בשינה.

הטיפול מסייע עבור הסובלים מהשמנת יתר להגיע לירידה משמעותית במשקל בפרק זמן קצר יחסית ובמטרה לשפר את מצבם הבריאותי הכללי ואת איכות החיים. בלון הקיבה יכול לשמש גם כאלטרנטיבה לניתוח בריאטרי עבור אלה החוששים מהליך כירורגי.

החדרת הבלון לקיבה - מהלך הטיפול

הליך הנחת בלון הקיבה לוקח בדרך כלל פחות משעה לביצוע והוא נעשה על בסיס אשפוז. ההליך כולל את השלבים הבאים:

הרגעה: המטופל מקבל כדור הרגעה כדי לעזור לו להירגע ולהפחית כל אי נוחות במהלך ההליך.

החדרה: הבלון המרוקן מוחדר דרך הפה ואל הקיבה באמצעות אנדוסקופ.

ניפוח: לאחר שהבלון נמצא במקומו, ממלאים אותו בתמיסת מלח דרך צינורית קטנה המחוברת לבלון.

הסרה: בלון הקיבה מיועד להישאר בקיבה למשך 6 חודשים ולאחר מכן הוא מוסר דרך הפה באמצעות אנדוסקופ.

 

סיכונים

כמו בכל הליך רפואי, ישנם סיכונים הקשורים בהנחת בלון קיבה. חלק מהסיכונים הנפוצים ביותר כוללים:

  • בחילה והקאה
  • כאבי בטן
  • GERD (מחלת ריפלוקס גסטרו-ושט)
  • חסימת מעיים
  • התרוקנות בלון או קרע
  • הַדבָּקָה

 

תוצאות

בלון הרזיה נועד לעזור לאנשים לרדת במשקל על ידי הפחתת כמות המזון שניתן לצרוך בו זמנית. בממוצע, מטופלים יכולים לצפות לאבד בין 20-30% ממשקלם העודף במהלך 6 החודשים הראשונים לאחר הנחת בלון הקיבה. חשוב לציין כי בלון הקיבה אינו פתרון להרזיה קבועה, ותוצאות הירידה במשקל עשויות להשתנות בהתאם לאדם וליכולת שלו להקפיד על תזונה בריאה ומשטר פעילות גופנית.

שימור התוצאות ע"י שמירה על אורח חיים בריא

לסיכום, בלון הרזיה זהו הליך הרזיה לא ניתוחי שיכול לעזור לאנשים להגיע לירידה משמעותית במשקל בפרק זמן קצר יחסית. עם זאת, חשוב לשקול היטב את הסיכונים והיתרונות של ההליך לפני שמחליטים אם הוא מתאים לך. בנוסף, חשוב להקפיד על תזונה בריאה ומשטר פעילות גופנית כדי לשמור על תוצאות הירידה במשקל לאורך זמן.

כתיבת תגובה