> אכילה נכונה בראש השנה | אופטימל לייף

אכילה נכונה בראש השנה

אכילה נכונה בראש השנה

האתגר הקשה ביותר בראש השנה הוא אכילה נכונה והימנעות מפיתויים

עונת החגים עומדת בפתח ומהווה אתגר לכל העוסקים במלאכת הדיאטה בכלל ובפרט למושתלי בלון.
להלן מס' כללים והנחיות לאכילה נכונה בחגים על מנת שנוכל לעבור את התקופה בשלום וכמובן לצאת ממנה עם פחות קילוגרמים!

1. הקפידו על ארוחות מסודרות גם בחגים: בוקר, צהרים וערב.

2. הימנעו מנשנושים בין הארוחות! הגזמתם??? אתם עלולים לשלם מחיר כבד !
זכרו והקשיבו לסימני הבלון – גרעפסים עם ריח לא נעים, בחילות, תחושת מלאות ונפיחות, גזים ושלשולים.

3. שתייה

  • הקפידו לשתות (בין הארוחות) – בעיקר מים. 1.5-2 ליטר ליום.
  • הימנעו משתייה ממותקת בסוכר (כוס שתייה ממותקת = 80-100 קל')
  • יין – במקומות רבים עושים " הרמת כוסית" לכבוד השנה החדשה.
    – כמנותחי בלון עלינו להיזהר משתיית אלכוהול – לא יותר מ-2 מנות/שבוע ולא באותו יום.(1 כוס יין = 1 מנה)
    – זכרו ! יין מכיל קלוריות. העדיפו יין יבש/חצי יבש בעל תכולת הקלוריות הנמוכה ביותר מבין היינות.

4. ראש השנה – סימני החג

  • דבש – הינו סוכר ולכן יש לצרוך ממנו בכמות קטנה כ-1/2 כפית (1 כפית = 20 קל')
  • תפוח – נחשב כפרי. יש לאכול כרבע יח' – מומלץ לקלף. (1 פרי = 70-80 קל')
  • רימון – נחשב כפרי . 1 כף גרגירים (לא יותר !) למושתלי בלון "חדשים" עדיף לוותר כדי למנוע אי נוחות בקיבה.
    חצי כוס גרגירי רימון 70-80- קלוריות.
  • תמר – נחשב כפרי. עד חצי יח' תמר. תמר מג'הול – 50-60 קלוריות
  • קציצות מפרסה (כרישה),סלק וכד'- בדרך כלל מטוגנות. יש להימנע.
  • גזר – נחשב ירק. ניתן לקחת 1/2 -1 כף גזר מבושל.
  • ראש של דג/כבש– בשר הכבש – לא מומלץ מאחר ונחשב כקשה לעיכול עם הבלון.
  • דג – מומלץ יותר, אך רק חתיכה קטנה (פחות מכף).

5. ייתכן שלחלק ממושתלי הבלון לא יהיה תיאבון לאחר אכילת סימני החג. ולכן מומלץ לוותר ולהתמקד בארוחה.

6. אכלו בצלחת קטנה (בגודל של מנה ראשונה) בארוחות החג.

7. מבנה ארוחת חג: 50-80 גר' חלבון (עוף / פרגית / דג)
1-2 כפות תוספת פחמימה כגון: תפו"א / אורז / בורגול / קינואה
1-2 כפות ירק מבושל

8. מומלץ להימנע ממאכלים המכילים סוכר, קינוחים, עוגות ופיצוחים וכן ממאכלים מטוגנים ו/או חריפים.

9. זכרו ! על מנת למנוע השלכות בלון – הקפידו על מרווח של 3 שעות מסיום הארוחה עד השינה.

10. אין צורך לשבת כל היום ו"לרבוץ". ניתן לשלב הליכה גם בימי החג.

למטופלי הבלון שלנו:
אכילה נכונה והימנעות מפיתויים היא אתגר לא פשוט כל השנה ובמיוחד קשה בחגים. אך זכרו שאתם יכולים!
זכרו שתפקידו של הבלון הוא לשמור שהאכילה שלכם היא בגבולות הנכונים. הקשיבו לבלון ואל תתעלמו מסימני הקיבה המאותתים לכם אם הפרזתם באכילה. הקפידו לתקן את הכמות או אופן האכילה (הבלון לא יכול בלעדיכם), אל "תאתגרו" את הקיבה – כי התופעות יגיעו.

בכל משבר יש לפנות לדיאטנים שיסייעו באתגר, זהו חלק מתהליך השינוי. וזכרו, שגם אם יש עצירה בעקבות החגים, המשימה לטווח הארוך היא: אכילה נכונה ושמירה על המשקל לאורך זמן.

שנה טובה ובהצלחה!

לקביעת תור לייעוץ צרו עמנו קשר: